uitstralen!?
Wie ben jij en wat zijn jouw commerciële doelen? Jij wil je onderscheiden. De branding van jouw merk maakt duidelijk wie je bent. Het geeft een indruk over bepaalde kwaliteiten en garantie. Het publiek, jouw prospects en je klanten herkennen je merk.
Elk logo moet uniek zijn en een boodschap overbrengen. De beste logo’s brengen een reactie teweeg als: Aha! Wanneer je dit kunt bereiken, vang je echt de kern. Een logo mag het bedrijf niet beschrijven. Een logo is een symbool van wat het bedrijf doet. Het is niet het bedrijfsmerk op zichzelf, noch is het een identiteit. Een logo is een onderdeel van de grotere boodschap, waaruit je huisstijl bestaat.
Bij Meceda zijn we ervan overtuigd dat een logo het meest fundamentele onderdeel van de identiteit van je bedrijf; het moet de kernwaarden en primaire essentie, de “Why” van je bedrijf zo helder en authentiek mogelijk weergeven. Daarom willen we jou en je bedrijf altijd eerst goed leren kennen. Met een zo nodig uitgebreide intake leggen we de basis voor een uniek ontwerp.
Een logo moet vooral herkenbaar zijn en een symbolische essentie hebben van wat een bedrijf of product vertegenwoordigt.
Elk logo moet uniek zijn en een boodschap overbrengen. De beste logo’s brengen een reactie teweeg als: Aha! Wanneer je dit kunt bereiken, vang je echt de kern. Een logo mag het bedrijf niet beschrijven. Een logo is een symbool van wat het bedrijf doet. Het is niet het bedrijfsmerk op zichzelf, noch is het een identiteit. Een logo is een onderdeel van de grotere boodschap, waaruit je huisstijl bestaat.
Huisstijl ontwikkeling
Een huisstijl bestaat niet alleen uit het bedrijfslogo, maar ook uit briefpapier, advertenties, buitenreclame, brochures, flyers, POS-materialen, de online reputatie van het bedrijf en zelfs de manier waarop iemand de telefoon beantwoordt. Al deze dingen bepalen je identiteit. Een consistent en consequent gebruik van je huisstijl op alle mogelijke plekken en momenten zorgt voor een grotere herkenbaarheid en een krachtig merk.
Jouw merk wordt ervaren zoals jij het uitstraalt. Het is daarom belangrijk om te weten hoe een merk ervaren wordt door anderen. Soms zijn er anderen nodig om beter te presteren.
Verhoog de herkenbaarheid en de geloofwaardigheid van jouw merk en het bijbehorende logo. Mensen moeten direct weten wie je bent als ze het logo zien.