fbpx
Online Ads Google of Facebook?
Als je online wilt adverteren kan je niet om Facebook Ads en Google Ads heen. De vraag is: welke van deze twee is het meest geschikt voor jouw organisatie?
Wil je je doelgroep bereiken? Dan is online adverteren een must!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: welk platform je ook kiest, online adverteren is tegenwoordig echt een must. Je kan er eigenlijk niet meer omheen. In de eerste plaats heeft Google een marktdominantie als online zoekmachine van ruim 95% en Facebook heeft ten opzichte van andere social media kanalen nog steeds een marktaandeel van tegen de 60% (bron: https://gs.statcounter.com/). Daarnaast lijkt Facebook de berichten die geplaatst worden door de bedrijfspagina’s steeds minder bereik te geven. Dit betekent dat het lastiger is dan ooit om organisch (dus zonder ervoor te betalen) je doelgroep te bereiken. Wil je die dus echt bereiken? Dan kan je dus niet meer online adverteren heen.

…Wij kruipen graag in de huid van jouw bedrijf, omdat wij vinden dat marketing geld moet opleveren en niet alleen maar geld mag kosten

Wanneer gebruik je Google Ads en wanneer gebruik je Facebook/Instagram Ads?

Als je online wilt adverteren kan je niet om Facebook Ads en Google Ads heen. De twee grootste advertentieplatformen ter wereld, beiden met een gigantisch bereik. Als we het hebben over adverteren via Facebook, dan hebben we het eigenlijk ook gelijk over Instagram, ook eigendom van Facebook. Daarnaast kan je ook adverteren op andere Social Media kanalen als Twitter, YouTube en LinkedIn, maar we concentreren ons, vanwege het bereik eerst op Google, Facebook en Instagram.

De vraag is welke van de twee grootste advertentieplatformen, Google of Facebook, het meest geschikt is voor jouw organisatie. Om daar achter te komen is het belangrijk om de verschillen en de voor- en nadelen eens op een rijtje te zetten.

Adverteren via Facebook/instagram
  • Adverteren op basis van persoonlijke details en interesses
  • Naamsbekendheid vergroten/leads genereren
  • Opbouwen van een duurzame fanbase
  • Wellicht interesse in je product
  • Meer nadruk op B2C
Adverteren via Google Ads
  • Zeer gericht adverteren op basis van zoekwoorden
  • Directe Sales
  • Mensen zijn actief op zoek naar een oplossing
  • Hogere koopintentie dan op facebook/Instagram
  • Geschikt voor B2B & B2C

FACEBOOK ADS EN GOOGLE ADWORDS COMBINEREN?

Zowel adverteren op Facebook en/of Instagram als adverteren op Google heeft beiden zijn specifieke voordelen. Kort samengevat hangt dat dus af van je doel en je doelgroep. Wat wil je bereiken met je advertenties? Wie wil je bereiken? En wat zijn je vervolgacties?

Afhankelijk van je product/dienst en de aard van je bedrijf kan het heel goed zijn dat een combinatie van beide platformen de ideale combinatie vormt. En worden de resultaten op het ene platform wat minder? Dan kan het wel eens nuttig zijn om je aandacht (tijdelijk) te verleggen naar het andere platform.

Door adverteren via Google Ads en Facebook/Instagram Ads met elkaar te combineren, kan je je bedrijf écht op de kaart zetten!

1
Resultaatgericht adverteren binnen jouw budget
2
Continue optimalisatie van je campagnes
3
Meer leads naar je website, lokaal, regionaal of landelijk

Ben je wel toe aan meer leads? Meer bezoekers naar je website? Of vind je dat het hoog tijd wordt dat meer mensen weten wie je bent en wat je te bieden hebt, maar twijfel je nog of hoe en waar jouw bedrijf het beste kan adverteren?

Neem dan nu contact met ons op. wij denken graag met je mee over de juiste strategie en de advertentiekanalen die het beste bij jouw doelstellingen passen.

En wist je dat wij je online campagnes ook kunnen ondersteunen met flyers, folders, kaartjes, nieuwsbrieven of wat allerlei andere creatieve ideeën?

CTA toevoegen:

Invulformulier:

Vraag nu een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan.

NAW, invulbox: waar gaat je voorkeur naar uit? (FB Ads, Google Ads, weet nog niet),

SELL THE PROBLEM YOU SOLVE,
NOT THE PRODUCT
Wij zijn een full-service marketing- en reclamebureau dat niets liever doet dan de marketing van jouw organisatie uit handen nemen, zodat jij je kunt richten op je corebusiness. Focus op waar je goed in bent verbetert je resultaten in een rap tempo.
En wij zijn goed in marketing en reclame!